מודעה
הבהרה: לא מדובר ברב חיים סבתו תגובת הרב סבתו על פרשיית הרב מהצפון... שווה!!!
#1
הבהרה: לא מדובר ברב חיים סבתו 



תגובת הרב סבתו על פרשיית הרב מהצפון... ארוך אבל שווה כל מילה 
שיחת ראש הישיבה על הפרשייה הכאובה של הרב המקובל מהצפון:*
לפני שנתחיל את השיעור אני רוצה לגעת בפרשייה האחרונה שמסעירה את כולנו. אני כל פעם צריך לענות תשובות על מקרים כאלו ואחרים. למה אני צריך לקבל עונשים על דברים שאחרים עושים. 
קודם כל אני לא רוצה להתייחס לאדם עצמו, כי לבנתיים הכל שמועות, אי אפשר לדון אנשים ככה. אני גם לא אדבר על השאלות האמוניות שמתעוררות אצל הציבור, שאלות כמו מדוע ה' מביא עלינו מהלכים כאלו? איך התורה מתגלית באדם כזה? וכו'.
אני אגע בעתיד, לא בעבר. 
אז מה כן ראוי לעשות?
אני אציין ארבעה דברים שאם נקפיד עליהם לא נגיע לדברים כאלה:
1. דבר ראשון זה תופעת האדמורות:
התופעה הזו עושה המון נזקים. זו הסיבה שאני לא פועל כך. אני לא אדמו"ר ואתם לא חסידים. רב צריך לדבר רק על מה שהוא יודע ועל מה שהוא מבין בו. לכל אדם יש דעת, תבונה ושכל טוב. התפקיד שלנו זה לתת כלים שתהיו עצמאיים ותחליטו בעצמכם. אדם נמדד בבחירה החופשית שלו, בלקיחת גורלו ביד עצמו.
2. דבר שני זה תופעת רוח הקודש.
אין היום רוח הקודש. אין אחד בארץ עם רוח הקודש. אם תאמר שכן- אז איך בזמן החטופים אף אחד לא ידע שהם מתים, להפך- כל מי שמתהדר שיש לו רוח הקודש, אמר שהם חיים ונמצאים במקום כזה או אחר. 
היום הקבלה פורחת כל אחד שיודע דבר או שניים, נחשב מקובל. מה זה מקובל בימינו? אדם שיכול לומר לך כמה ילדים יש לך ומהם השמות וכו'.. זה מקובל? יש לך גם גויים שעושים דברים כאלו. הוא אדם מוכשר, אינו מקובל. זה שהוא יודע לומר לך כמה דברים נסתרים שאנשים רגילים לא יודעים לומר, הופך אותו למקושר עם הקב"ה?
אנשים במצוקה, וכשהם במצוקה הם נתלים בדברים כאלו. כשאדם במצוקה הוא עושה טעויות, והטעות הכי גדולה זה לתלות את החלטותיך ביד אחרים. 
אני אף פעם לא מורה לאדם מה לעשות, אני מציג לו את שני הצדדים-יתרונות וחסרונות, ונותן לשואל לבחור את החלטתו. אני לא רוצה לקחת את חוש הבחירה שלכם. 
וזה ממשיך בסגולות המטופשות שמציפות כל חלקה, כל העין הרע וכו'. כל ההבל וריק שממלאים את העיתונות ואת הדפים של יום שישי. זה אחד הגורמים המכשילים. 
גם אצל הרבי מילובביץ', כל הסיפור של משיח, זה לא הסיפור שלו, זה הסיפור של החסידים שלו. הוא עמד מולם ואמר להם שיפסיקו עם כל הדבר הזה. ומזה התלמידים שלו הבינו שהעבודה עוברת אליהם ועליהם להביא את המשיח- שזה בעצם הרבי. 
קבלה היא לא משחק, אל תמהרו ללמוד קבלה, יש בזה הרבה סכנות. וצריך לומר את זה שוב ושוב, אנשים לא מכניסים את זה ללב. זה כמו בבני ברק שאנשים משקיעים את הכסף שלהם אצל מישהו ואחר כך הוא בורח עם כל הכסף. זה קורה כל כמה חודשים, והם לא לומדים לקח.
רב קיים בשביל ללמד תורה בדרך ה'. הוא לא בשביל לומר לך עם מי תתחתן וכו'. אתה רוצה להתייעץ איתו- שזה יהיה אך ורק בגדר ייעוץ, את ההחלטות תעשה אתה על פי שיקוליך. 
אני יודע שתקשו קושיות, אבל התשובות זה מה שקורה עכשיו, מה שיקרה בעוד כמה זמן. סיפורים כאלו לא ייכלו.
שמתייעצים איתי איזה שם לקרוא לילד, דבר ראשון אני שואל איזה שם אתה רוצה. אם יגיד נמרוד- אני אומר לו שנמרוד לא יהיה כל כך מוצלח. אבל להתחיל לעשות חשבונות, שמות וכו'. אני לא מתיימר לדעת ואף אחד שלא ייתיימר לדעת. תתפכחו.
3. הדור הזה נכנס לכיוון של אהבת ה', וזה טוב. אבל שכחו שיש גם יראת ה'. וזו בעיה. אני מדבר על זה קרוב ל30 שנה. יראת ה', שזה מתבטא בהרבה דברים, גם בין היתר בלבוש של אדם, בעמידה מול ה'. ואם רואים שהרב עושה משהו שלא נראה, צריך לשאול אותו למה. יש פה יראת ה', צריך לשאול. תורה היא, וללמוד אנו צריכים.
אף אחד אין לו רשות לעבור על מצוות ה'. גם לא מקובלים!!. 
ברגע שאדם רואה שיש משהו לא בסדר הוא צריך לשאול, חייב לשאול. לא להתחיל לעשות חשבון. לעשות את זה מתוך כבוד והערכה. לא מתוך טיפשות. אני אומר את זה כבר שנים. 
אם יש זמן תפילה, אי אפשר לקום ב10 ולהגיד ה' אוהב אותי. זו אהבה בלי יראה. כך אמרו נדב ואביהוא ונשרפו באש. יראה ואהבה ביחד ימנעו הרבה נפילות, לא רק של תלמידים, אלא גם של רבנים.
4. יש אמירה שהיא לא נכונה במציאות של ימינו, והיא הייתה נכונה במציאות של פעם "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך: על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". זה נאמר על הסנהדרין. גם הם יכולים לחטוא, פר העלם דבר של שגגת עיני העדה. היום בוודאי שאין סנהדרין אין דבר כזה 'על שמאל שהוא ימין'. ואם מישהו יגיד לכם- תאמרו לו שיסביר לכם ואם זה נכון, אז בסדר. 
אני פעם שמעתי את אחד הרבנים מירושלים שביקר בישיבה תיכונית ונתן להם שיחת מוסר- חשוב שתהיו כל היום עסוקים בתורה ותאמרו סברות. לא משנה איזה סברות, לא משנה אם הם שקריות או אמיתיות. אני כמעט התעלפתי ששמעתי את זה. 
שימו לב שכמעט 90 אחוז ממה שאני אומר זה מופנה כלפי הציבור. כי זה מתחיל מהאנשים. אם אנשים ישמעו לדברים האלו אז רבנים לא יפלו. 
מה שאמר משה רבנו "הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא". אנו לא יודעים את כל התמונה. כמו שאני תמיד אומר לכם על ספר קהלת.
כל דבר כזה שמתגלה הוא מרפא את האדמה כדי שלא יהיה שפך דם של נקיים. דברים כאלו שמתרחשים בסתר זה חילול ה' לכן יש הרוגים ופצועים. כשזה מתגלה, זה נפסק. חילול ה' יותר גדול כשזה נעשה בסתר. כשזה בסתר יש כעס על הארץ, ואנו לא יודעים למה יש פצועים והרוגים ואז יש כעס על הקב"ה. כשזה נפסק יורד הדין מעל עמ"י.
הגב
#2
הרב מהצפון שוחרר מבית החולים, מעצרו הוארך עד ה- 8 לחודש.
היום בשעה 14:50 שמו יותר לפרסום.
הגב
#3
החלטה בעניינו של רב החשוד במעשים מגונים ואינוס במרמה תינתן מחר - 07/07/15 בשעה 09.00
הגב
#4
פרסום ראשון: שלטים נתלו בכל שדות התעופה בארץ עם הנחיות לנכנסים לישראל לגבי נגיף המרס. השילוט מורה לכל מי שהגיע מדרום-קוריאה ומחצי האי ערב ומפתח חום ומחלה נשימתית בתוך 14 יום - לפנות בדחיפות לקבלת טיפול רפואי, וליידע את הצוות הרפואי על נסיעתו. ההנחיות האלה מצטרפות לחוזר של משרד הבריאות מלפני שלושה שבועות שהנחה את המוסדות הרפואיים להעביר לבידוד מטופלים שמתעורר חשד כי נדבקו בנגיף. |ישי בוקר
הגב
#5
דובר המשטרה ( צפון ):

עיכוב ביצוע - הסרת צו איסור פרסום.

היום 6.7.15 התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית המשפט לערעורים, בפני כבוד השופטת אסתר הלמן, לבקשת סנגורו של החשוד, בעניין אי התרת צו איסור פרסום בחקירה שעניינה מעשים מגונים ועבירות אינוס.

חקירה הנחקרת ע"י צח״מ- צוות חקירה מיוחד, ביחידת הונאה צפון.

כבוד השופטת קבעה כי תפרסם את החלטתה האם להתיר את רפסום שם החשוד או להשאירו תחת צו איסור פרסום מחר עד השעה 09:00 בבוקר.

לפיכך ההחלטה שלא לפרסם את שם החשוד עדיין בתוקף עד למתן החלטה ופרסומה ע״י בית המשפט.


מצ״ב צילום ההחלטה?

עוזי
הגב
#6
הרב שמואל אליהו שליט״א - 17 שאלות ותשובות על הרב שחטא:



1. כיצד אפשר לדעת מה אירע בוודאות? 


כדי לברר את האמת, ביקש אותו רב ממני ומהרה"ג חיים בזק שנבדוק את הטענות ונברר את העובדות. אח"כ הוא יעשה כל מה שנאמר לו. בדקנו והטענות היו נכונות. אמרנו לו והוא הודה בפנינו, בפני הרב אברהם אנגל והרב גד כהן ו"הודאת בעל דין - כמאה עדים דמי". 


2. לא נכון היה יותר לסגור את העניים בין הרבנים? 


בתחילה חשבנו שמעשיו הם רק קלקול מוסרי ואין בהם היבטים פלילים, הצענו לו להתרחק מכל מגע עם הציבור ועוד כמה דרישות. הוא קיבל על עצמו את כל התנאים אבל לא עמד בהם. הוא המשיך לשוחח עם תלמידים והצדיק את מעשיו המקולקלים. הרחקנו אותו מהעיר, ההרחקה נתנה אומץ לאשה הראשונה להתלונן אחרי 13 שנה שהיא שמרה את הכאב בליבה. אחריה באו כל האחרות. כשהן התלוננו התברר שיש במעשיו חשש לפלילים. 


3. האם אין בפרסום הזה חילול ה'?


בוודאי שיש בזה חילול ה'. אבל לכסות על הסיפור זה חילול ה' יותר גדול. רק השבוע קראנו בפרשת בלק שה' אומר למשה: "קַח אֶת כָּל רָאשֵׁי הָעָם וְהוֹקַע אוֹתָם לה' נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ וְיָשֹׁב חֲרוֹן אַף ה' מִיִּשְׂרָאֵל". בוודאי היה חילול ה' גדול כשהתגלה כי נשיא בית אב לשמעוני חוטא בעריות. בכל זאת הניקוי של ישראל מהתועבה הזאת הוא חשוב יותר. וחשוב שיעשה נגד השמש. זה נותן לאנשים אמונה בכח הצדק.


4. האם העובדה שהוא רב לא גורמת להסתיר את מעשיו?


הגמרא (מועד קטן יז.) מספרת על תלמיד חכם גדול שנפל בעריות. רב יהודה שקל אם ינדו אותו – הציבור יפסיד את חכמתו הגדולה. ואם יכסו עליו – זה חילול ה'. בסופו של דבר החליט רב יהודה לנדות אותו. לפי חז"ל הכיסוי על הקלקול הוא חילול ה'. כאשר לא מוקיעים מעשי זימה של רב גדול זה חילול ה'. מציאות החטא הצועקת לשמים היא חילול ה'. אין לך חילול ה' גדול יותר מחורבן בית המקדש, ואף על פי כן ה' החריבו כדי לתקן את הריקבון שפשט בעם ישראל. שלא יתפשט יותר.


5. הרב, אנו עוברים משבר אמון. כיצד תלמיד חכם מלא בתורה ובהנהגות של יראת שמים יהיה מקולקל? האם התורה לא משפיעה לטובה? 


אם תורה לא משולבת עם מידות טובות היא עלולה להיות "סם מוות". חכמינו אמרו על התורה: זכה - נעשית לו סם חיים. לא זכה - נעשית לו סם מוות. לצערנו ראינו לאורך הדורות תלמידי חכמים שהשתמשו בתורה באופן שלילי, ישו, שבתאי צבי ואחרים. איננו אומרים חלילה שהאיש הזה הוא אחד מהם, אבל לצערנו היו אנשים בעלי כוחות רוחניים שנפלו בגלל מידות רעות של גאוה או תאוה או קנאה וכד'. 


6. האם הוא נקרא רשע או רב?


על פי ההלכה הוא נקרא עכשיו "רשע". (שו"ע חו"מ לד ב) אם הוא יחזור בתשובה לא רק בדיבורים אלא במעשים, ידונו בזה בעתיד ויחליטו על מעמדו. 


7. האם הוא היה תמיד רשע או שרק אחר כך הוא התקלקל?


הגמרא דנה על רבי יוחנן כהן גדול שנעשה באחרית ימיו צדוקי. ושואלת האם הוא היה רשע מעיקרו או שהיה צדיק מעיקרו ואחר כך התקלקל. יש בזה מחלוקת. מסתבר שיכול להיות תלמיד חכם וצדיק גדול שנכנס ויצא לקודש הקודשים שנים רבות, ואחר כך מתקלקל. הגמרא מספרת על נביאי אמת שהתקלקלו כמו חנניה בן עזור. יש חכמים שאומרים כי גם אצל יוחנן כהן גדול היה הרע כנוס בתוכו ולא יצא אל הפועל כל ימי היותו כהן גדול. 


8. איך יכול להיות אדם מושחת עם כוחות רוחניים?


התורה מספרת על בלעם שהייתה לו נבואת אמת והיה מושחת. גם בעם ישראל יכולות להיות תופעות כאלה. יש פרשת בתורה "כִּי יָקוּם בְּקִרְבְּךָ נָבִיא אוֹ חֹלֵם חֲלוֹם וְנָתַן אֵלֶיךָ אוֹת אוֹ מוֹפֵת.  וּבָא הָאוֹת וְהַמּוֹפֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלֶיךָ". והגמרא מביאה דוגמא לאחד שעושה ניסים וחוטא. אם האדם הזה אומר לעבור על דברי תורה. "לֹא תִשְׁמַע אֶל דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא אוֹ אֶל חוֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא כִּי מְנַסֶּה ה' אֱלֹהֵיכֶם אֶתְכֶם לָדַעַת הֲיִשְׁכֶם אֹהֲבִים אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם".
מסיימת התורה ואומרת: "אַחֲרֵי ה' אֱלֹהֵיכֶם תֵּלֵכוּ, וְאֹתוֹ תִירָאוּ, וְאֶת מִצְו‍ֹתָיו תִּשְׁמֹרוּ, וּבְקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ, וְאֹתוֹ תַעֲבֹדוּ, וּבוֹ תִדְבָּקוּן". לדעתי זו צריכה להיות המסקנה שלנו אחרי שאנחנו נתקלים בתופעה רוחנית שקרית כזו. אין עוד מלבדו. 


9. איך רבנים גדולים טעו בו וחשבו שיש לו רוח הקודש?


אלישע הנביא אומר על האשה השונמית שבנה מת: "וה' הֶעְלִים מִמֶּנִּי וְלֹא הִגִּיד לִי". אלישע היה פי שנים ברוחו מאליהו הנביא והוא לא ראה. גם יעקב לא ראה את מכירת יוסף למרות היותו נביא. גם משה לא צפה את הקלקול של המרגלים שכשרים היו באותה שעה. לעיתים ה' מסתיר מעבדיו, כנראה כדי לחלץ את ההבנה הזאת מעצמינו.


10. כעת אני לא יכול להאמין לאף רב. אולי הוא מקולקל? 


כשיש תאונות דרכים לא פוסלים את כל הרכבים. כשיש ניצבים שסרחו - לא כל המשטרה פסולה. כשיש קצינים או פרופסורים שסרחו לא הכל פגום. תמיד צריך זהירות ועיניים פקוחות. אם אתה רואה משהו חשוד אצל בעל הסמכות – אל תבטל את דעתך בגלל הסמכות. 


11. למה לא להאמין לבעל הסמכות? 


צריך לשמוע מבעל הסמכות אבל לא לבטל את דעתך לגמרי. חכמינו אמרו שאדם צריך להיות אמיתי, כך מספרת הגמרא (יומא סט) על ירמיה ודניאל שלא יכלו היה אחרי החורבן לחזור על דברי משה רבינו. משה אמר: 'האל הגדול הגיבור והנורא". ירמיה אמר: נכרים מקרקרין בהיכלו איה נוראותיו? לא אמר 'נורא'. דניאל אמר: נכרים משתעבדים בבניו, איה גבורותיו? לא אמר 'גבור'. מסבירה הגמרא איך הם העזו לשנות את דברי משה: "אמר רבי אלעזר: מתוך שיודעין בהקב"ה שאמיתי הוא, לפיכך לא כיזבו בו". מסקנה. תלמד אצל הרב ותחפש תמיד את האמת. ה' מבקש מאתנו אמת, כנות ולא ציטטות. בבית המדרש האמיתי התלמידים שואלים את הרב: 'מנלן' ו'קשיא'. 


12. האם כל מה שעשה הרב בעבר, ספרים שכתב, עצות שנתן, היו שקר? 


רבי מאיר למד תורה מאלישע בן אבויה בו בזמן שרכב על סוסו בשבת. ודאי היו טעויות מהותיות בהגותו של אלישע בן אבויה, אך רבי מאיר ניפה את הפרי מהפסולת. אנחנו לא פוסקים כמו רבי מאיר לכתחילה, אבל בדיעבד כל מה שלמדו ממנו או מספריו צריך בדיקה. יש פרי ויש קליפה. וצריך לבדוק כל מילה וכל שיעור וכל ספר בשבע עיניים. אם קיבלת ממנו עצה תבדוק אותו אצל רב אחר – אולי היא פרי ואולי היא קליפה. 


13. כיצד ייתכן שהנידון ראה דברים רוחניים שגם היו נכונים? 


לו ספר התורה חסר אפילו אות אחת מדברי בלעם, הספר כולו פסול. יש חלק מדברי בלעם שהיה נכון למרות היותו מקולקל. 


14. כיצד נדע להבא לא לטעות אחר מקרים כאלה? 


מוקדם עדיין להסיק את כל המסקנות המתבקשות מהמקרה הזה. ה' יעזרנו על דבר כבוד שמו.  אבל מי ששומר על ההלכה לא נופל במקרים כאלו. לצערנו הוא לא שמר על הלכות יחוד ולא על הלכות נגיעה, על כן הוא נפל במקרים קשים ביותר. המסקנה שלנו הראשונית היא לא לחשוב שאני יכול לעבור על הלכות יחוד ונגיעה ולא להתדרדר. מי שמתחיל לוותר – עלול למצוא את עצמו בשיא התועבה. 


15. הרב, אני רוצה להישאר טהור ונקי. האם כל העיסוק סביב הנושא לא בגדר לשון הרע? 


הסיפור הזה מפורסם והוא לא בגדר לשון הרע. גם בדבר המפורסם מותר לדבר על זה רק לצורך ולא לרכילות. מותר לדבר רק מה שאמיתי ולא מה שכתוב בעיתונים. אנשים צריכים ללמוד מהסיפור הזה להיזהר ולא ליפול במלכודת שעלולים להניח להם אחרים. 


16. האם הקלקול הזה קשור ללמוד הקבלה?


לימוד הקבלה נותן עוצמות גדולות. וכל גדולה מביאה גם גדולה ביצר. כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו. אבל אלוקים יצר אותנו כ"עם גדול". ועל כן אין לנו ברירה אלא להיות גדולים גם בשמירת העיניים ושמירת הברית. כך היה הבבא סאלי זיע"א וכך ראינו אצל מו"ר הרב אליהו זצוק"ל. קדושה גדולה מביאה עוצמות גדולות וגם מצריכה שמירה גדולה על כל פרט ופרט. 


17. יש איזה מילים של נחמה בכל הסיפור הזה?


יש סיפור בגמרא (יומא סט) שבתחילת ימי הבית השני ביטלו את יצר הרע של עבודה זרה. אחר כך ניסו לבטל את יצר הרע של עריות והסתבר להם שביטול יצר העריות מבטל גם את יצר ההולדה, "לא נמצא ביצה לחולה בכל ארץ ישראל". על כן לא ביטלו את יצר הרע הזה אלא החלישו אותו שלא יפגע בדרך כלל בתוך המשפחה. 
מסתבר שאי אפשר לבטל רק את החלק הרע של יצר הרע. זו עבודה אישית של כל אחד ואחד. לכן גם בביטול יצר הרע של עבודה זרה איבדנו את הנבואה והשראת שכינה שלא היו בבית המקדש השני. 
אנו יודעים שבבנין הבית השלישי תחזור הנבואה ותחזור השראת השכינה. יחד איתם יחזור יצר של עבודה זרה. לא תהיה לנו ברירה אלא להתגבר עליו כדי שנוכל לזכות בנבואה. כמו כך יתחזק בנו כוח היצירה וההולדה בעת הגאולה. יחד איתו אנו רואים שמתחזק כח יצר העריות. אנחנו מוכרחים להתחזק בשמירה ובעוצמה ובהכוונת הכוחות רק למקום הקדוש הטהור היפה והבונה. כי אנחנו רוצים חיי יצירה וחיי עוצמה וחיי קדושה מאירת פנים.
הגב
#7
הוארך מעצרו של הרב מצפת: "בבית המשפט כל אותם עדים יביטו לי בעיניים"

לבקשתו של הרב, שמו לא הותר לפרסום עד לדיון בפרשה עצמה. במענה לשאלת חדשות 10 אודות הטענות לפגיעה בנשים, תוך ניצול יחסי מרות, השיב: "נבדוק בהמשך כל דבר לגופו. הכול עורבא פרח". בנו: "כל עוד לא נשמע קולו של אבא, אנו מבקשים לא לחרוץ את גורלו"
הגב


[-]
תגובה מהירה
הודעה
הקלד את תוכן התגובה שלך כאן.


אשכולות דומים...
אשכול יוצר האשכול תגובות צפיות תגובה אחרונה
  סופי: ליצמן הודיע כעת על התפטרותו מהממשלה, השר חיים כץ חתם על היתרי העבודה בשבת. אורח 0 39 אתמול, 13:59
תגובה אחרונה: אורח
Star *11 נפגעים בשריפות בקרית חיים ובאשקלון* דובר 2 139 21-11-2017, 23:36
תגובה אחרונה: אורח
  *דוברות מד"א:" בהמשך לאירוע בצומת הגוש: מדובר באירוע דריסה. חובשים ופאראמדיקים של מד אורח 2 38 17-11-2017, 10:58
תגובה אחרונה: אורח
  אדמקר ב'וואלה': סוף למשבר עם החרדים? השר חיים כץ הפיץ תזכיר חוק שנועד לצמצם את עבודות אורח 0 40 16-11-2017, 21:57
תגובה אחרונה: אורח
  אדמקר ב'וואלה': סוף למשבר עם החרדים? השר חיים כץ הפיץ תזכיר חוק שנועד לצמצם את עבודות אורח 0 40 16-11-2017, 14:53
תגובה אחרונה: אורח
  "קופת העיר" מגיבים לדיווח ב"דה מרקר". במודעת הבהרה ביומונים - "כספם של יתומים ואלמנו אורח 2 44 16-11-2017, 00:17
תגובה אחרונה: משה
  בס"ד *?אור החיים יומי?* *מתורת רבינו חיים בן עטר הקדוש זצוקללה"ה* *☆בוקר טוב, ויו אורח 0 159 06-11-2017, 08:41
תגובה אחרונה: אורח
  זק"א: ראשון לציון, רח' ביאליק, אדם שנמצא תלוי ללא רוח חיים, בטיפול צוות שפלה. אורח 0 165 05-11-2017, 18:03
תגובה אחרונה: אורח
  דקירה שער שכם לא מדובר בפחע, מדובר בקטטה פליל אורח 0 146 02-11-2017, 15:49
תגובה אחרונה: אורח
  זק"א: לוד, רח' גלעד 13, בן 50 שנמצא תלוי ללא רוח חיים, בטיפול צוות שפלה. אורח 0 153 22-10-2017, 23:08
תגובה אחרונה: אורח



משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים

About Us
    Write About your Forum and stuff where this theme is Placed Just I am trying to extend the paragraphs to make some nice looking lines. But you can write about your forum lol. Like what your forum have special and all. or just leave what i have written if you don't like to write much..