מודעה
פרפראות לשבת פרשת וירא
#1
בס"ד



- עש"ק פרשת וירא - 


לרפואת פנחס בן פייגא מרים 
ולרפואת מרים בת חיה שרה


"והוא יושב פתח האוהל " (יח, א)
לראות אם יש עובר ושב ויכניסם בביתו (רש"י)
לעניים הנודדים הקבועים, הרגילים ללחם חסד ואינם מתביישים בכך, אין צורך לחכות להם בפתח הבית . הם בין כך ייכנסו. אולם יש עני שמתבייש ובלבטים נפשיים הוא ניגש לדלת וחוזר בו. לעני כזה יש צורך להמתין בחוץ ולהכניסו הביתה. (אמרי מהרא"ך) 


"וישא עיניו וירא... וירא לקראתם" (יח, ב)
סימן יש בידו של צדיק להבחין בין טוב לרע. בהסתכלו בפני אדם, אם רואה הוא אור עליון השורה עליו, מוכח שאותו אדם גם נושא חן בעיני ה'. וזהו שאמר הכתוב "וישא עיניו וירא" ראה בהם משהו אלוקי, מיד "וירץ לקראתם". (קדושת לוי)


"ויאמרו כן תעשה כאשר דברת" (יח, ה)
יודעים היו המלאכים דרכו של אברהם אבינו לאמור מעט ולעשות הרבה, ולפיכך אמרו: כן תעשה כאשר דברת, אבל לא יותר! ולא כמנהגך להוסיף על האמירה. 


"זעקת סדום ועמורה כי רבה" (יח, כ)
הרי צריך היה לומר זעקת העשוקים בסדום ועמורה? אלא התירוץ הוא שע"פ רוב, דווקא החמסן הוא זה שזועק, הוא כביכול הנגזל והמקופח...
(ר' יהושע טרונק מקוטנא)


"אולי יש חמשים צדיקים בתוך העיר"       (יח, כד)
אילו היה זה בעיר אחרת היה זה בלתי אפשרי שימצאו שם חמשים צדיקים ואברהם לא ידע מהם, אבל בסדום ייתכן שישנם צדיקים אלא שהם נאלצים להסתתר מעין כל! ולכן שאל: אולי יש... 
(שושנת אברהם)


"ויען אברהם וכו' אולי יחסרון חמישים הצדיקים חמשה התשחית בחמשה את כל העיר ויאמר לא אשחית אם אמצא שם ארבעים וחמשה" (יח, כח)
 הרה"ק בעל האמרי חיים מויז'ניץ זי"ע אמר כאן הסבר אופייני ומיוחד לו: "חמשה" אותיות "שמחה", אברהם אבינו עליו השלום שאל את הקב"ה, אם יהיו חמישים צדיקים בעיר, אלא שתחסר להם מידת השמחה, התשחית? על כך השיב לו הקב"ה, על "שמחה" אינני מוותר, גם אם יהיו שם ארבעים צדיקים לא אשחית, אבל בתנאי שיהיו בהם ו"חמשה" שתהיה בהם מידת השמחה...


"אל תביט מאחריך ותבט מאשתו מאחוריו ותהי נציב מלח" (יט, כו)
פירש הרה"ק הבעש"ט זי"ע אל תביט אחריך, כלומר אל תסתכל ותתבונן בבחינת אחוריים שלך, במה שנכשלת ונסתבכת, רק "ההרה המלט", תביט על העתיד ותנסה למצוא לך מקום מחסה ומסתור לעתיד טוב יותר, כי זה כלל גדול בתורה לא להיבהל מניסיונות אלא לברוח מן הרע ולהתעסק בטוב. וכמו אחד שנוסע ברכב אם כל הזמן יסתכל ויעיין במראות בצדדים לבסוף ח"ו יגיע לתאונה, כי צריכים להסתכל לראות אם מישהו מפריע אבל לא להשאיר את הראש כל הזמן מאחור, אלא הכוונה הוא להתקדם.


"ויקרא אליו מלאך ה' מן השמים" (כב, יא)
מה טעם ניתנה המצווה לשחוט את יצחק מפי ה' יתברך עצמו ואילו המצוה שלא לשחטו ניתנה מפי מלאך? אלא רמז גדול יש בדבר, ללמדך כי כדי לעשות רעה לאדם, אין לשמוע בקול איש ואפילו מלאך, כי אם רק לקול ה' יתברך עצמו. ואילו לגבי שלא לעשות רעה לאדם, אפשר לשמוע גם בקול מלאך! 
(דבש השדה)


- שבת שלום ומבורך - 
- ברוך רובין - 


לקבלה במייל:  LikutimNiflaim@gmail.com
הגב


[-]
תגובה מהירה
הודעה
הקלד את תוכן התגובה שלך כאן.


אשכולות דומים...
אשכול יוצר האשכול תגובות צפיות תגובה אחרונה
  פרשת עקב - אשכול און ליין 0 18 11-08-2017, 00:04
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת במדבר - אשכול און ליין 1 122 28-07-2017, 12:54
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת מוות מסעי - אשכול אני 4 165 21-07-2017, 16:20
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת פנחס- אשכול אורח 1 242 21-07-2017, 14:28
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת חוקת - אשכול און ליין 7 219 02-07-2017, 00:51
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת קרח - אשכול און ליין 4 122 23-06-2017, 11:57
תגובה אחרונה: און ליין
  זמני כניסת/יציאת שבת פרשת קורח און ליין 0 103 23-06-2017, 09:19
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת שלח - אשכול און ליין 2 99 15-06-2017, 22:29
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת בהעלותך - אשכול און ליין 1 64 09-06-2017, 16:44
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת נשא - חידושים און ליין 0 45 04-06-2017, 01:50
תגובה אחרונה: און ליין



משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים

About Us
    Write About your Forum and stuff where this theme is Placed Just I am trying to extend the paragraphs to make some nice looking lines. But you can write about your forum lol. Like what your forum have special and all. or just leave what i have written if you don't like to write much..