מודעה
פרשת לך לך
#1
בס"ד

- עש"ק פרשת לך לך -

לרפואת פנחס בן פייגא מרים
ולרפואת מרים בת חיה שרה

"ויאמר ה' אל אברם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך" (יב, א)
אומר רבי שמשון רפאל הירש: "לך לך" – לך לעצמך, בדרכך שלך. לך בדרך שתבודד אותך מארצך וממולדתך ומבית אביך, מכל הקשרים שהיו לך עד כה. "לך לך" – בבדידות. אם שיטת הרוב איננה אמת – עבוד את ה' לבדך! איך יכולנו להתקיים ואיך נוכל להתקיים, אלמלא ירשנו מאברהם אבינו את אומץ הלב להיות במיעוט.

"ואברכה מברכך" (יב, ג)
אמר ר' ירמיה החמיר הקב"ה בכבודו של צדיק יותר מכבודו, בכבודו כתוב: כי מכבדי אכבד ובוזי יקלו, דהיינו ע"י אחרים ולא כתוב שיקללם, ובכבודו של צדיק כתוב "ואברכה מברכך ומקללך אאר" דהיינו הקב"ה בכבודו ובעצמו ח"ו. (מדרש)

"וילך אברם כאשר דיבר אליו ד' וילך אתו לוט" (יב, ד)
מובא באמרות משה להרה"ק מקאברין זי"ע בעת שאדם מסכים בלבו לעשות איזו עובדא ומצוה כאשר דיבר אליו ד', מיד וילך אתו לוט, זה היצר הרע מתחבר אליו תיכף ומכשילו בפניות והרהורים לא טובים.

"ואברם כבד מאוד במקנה בכסף ובזהב" (יג, ב)
פי' התורת חיים, מי השילוח הכסף והזהב היו עליו למשא כבד, כי נסיון העושר גדול מנסיון העוני. הרה"ק ר' פנחס מקוריץ זי"ע היה נוטל ידיו לאחר שנגע בממון.

"וילך למסעיו" (יג, ג)
פירש"י: בחזרתו פרע הקפותיו. ולכאורה אינו מובן איזה פתי יתן בהקפה לעובר אורח שאינו מכירו?
וי"ל, דהכוונה הוא דליצני הדור הקיפו את אברהם אבינו על שאלות וקושיות שהקב"ה מטריחו לילך לחוץ לארץ ואינו נותן לו נכסים, ולא היה לו מה להשיב, אבל בחזרתו שבא טעון ומלא עם עושר רב ונכסים כסף וזהב צאן ובקר, בזה נסתתמו קושיותיהם וראו שהכל היה לטובתו, וזה הכוונה שבחזרתו פרע הקפותיו, מה שהקיפו אותו בשאלות וקושיות.
(חתם סופר)

"המול לכם כל זכר" (יז, י)
בברית מילה אומרים: כשם שנכנס לברית, כן יכנס לתורה לחופה ולמעשים טובים, מדוע, מפני שמצות מילה היא המצוה היחידה שאדם מקיים בלי שום פניה ובלי כל מחשבה זרה, לפיכך אומרים כשם שקיים מצוה זו בלי כל פניות, כך יכנס לתורה ולחופה ולמעשים טובים בלי כל פניות.
(הרה"ק רבי שמואל מקאמינקא זי"ע)

"כי שרה שמה" (יז, טז)
"כי שרה שמה" - כאשר החליף ה' את שמו של אברם לאברהם נאמר "והיה שמך אברהם" בלשון עתיד, ואילו אצל שרה כאשר הוחלף שמה משרי לשרה נאמר בלשון עבר "כי שרה שמה" , כבר עכשיו שמה שרה. ויש לשאול מה ההבדל בין שרה לאברהם?
ר' יצחק מוואלאז'ין הסביר זאת במשל: כאשר אדם מוכתר למלך ועולה לישב על כסא מלכותו , עורכים לכבודו טקס מיוחד בעת כניסתו לתפקיד - הכתרה. כל אחד מבין שאין צורך לערוך טקס הכתרה מיוחד שבו תוכתר גם אשתו של המלך - למלכה, כי ברגע שהושם הכתר בראשו של המלך, אשתו באופן אוטומטי הופכת למלכה.
כך בשעה שאמר הקב"ה לאברהם "והיה שמך אברהם" , משמעות הדבר הייתה כפי שאמרו חז"ל "שעשאו אב המון גויים", שקיבל את המלכות על הגויים. אם כן באותה שעה הפכה שרה למלכה "כי שרה שמה", אם אברהם הוא מלך ממילא שרה היא מלכה ואינה צריכה לשינוי השם.

- שבת שלום ומבורך -
- ברוך רובין -

לקבלת דברי התורה והסיפורים בוואטסאפ אישי: +972526690537 .
הגב


[-]
תגובה מהירה
הודעה
הקלד את תוכן התגובה שלך כאן.


אשכולות דומים...
אשכול יוצר האשכול תגובות צפיות תגובה אחרונה
  פרשת תולדות - אשכול און ליין 12 93 19-11-2017, 01:26
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת חיי שרה - אשכול אורח 5 248 10-11-2017, 14:55
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת וירא - אשכול אורח 6 234 05-11-2017, 16:14
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת נח - אשכול אורח 10 296 22-10-2017, 01:33
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת בראשית - אשכול אורח 4 113 15-10-2017, 01:38
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת כי תבוא - אשכול אורח 2 332 08-09-2017, 14:47
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת כי תצא - אשכול הרב 5 298 01-09-2017, 11:28
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת השבוע *כי תצא* *"כי יקח איש אשה ובא אליה ושנאה"* *כי תצא אורח 0 145 29-08-2017, 13:12
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת ראה -, אשכול אורח 2 281 25-08-2017, 15:30
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת עקב - אשכול און ליין 0 58 11-08-2017, 01:04
תגובה אחרונה: און ליין



משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים

About Us
    Write About your Forum and stuff where this theme is Placed Just I am trying to extend the paragraphs to make some nice looking lines. But you can write about your forum lol. Like what your forum have special and all. or just leave what i have written if you don't like to write much..