מודעה
פרשת נשא - וורטים מאוד יפים
#1
?זמני כניסת/יציאת שבת פרשת נשא:?



               ?לע"נ?
אימי מורתי האישה החשובה מרת "צביה בת ישראל פסח הלוי". 
                ת.נ.צ.ב.ה 


ירושלים:
?19:00
✨20:20
ביתר עילית:
?19:03
✨20:20
בית שמש:
?19:02
✨20:21
קרית גת:
?19:17
✨20:21
מודיעין עילית:
?19:12
✨20:21
בני ברק וגבעת שמואל:
?19:18
✨20:22
אלעד:
?19:09
✨20:22
תל אביב:
?19:19
✨20:24
באר שבע:
?19:10
✨20:21
אשדוד:
?19:19
✨20:22
צפת
?19:10
✨20:22
חיפה:
?19:13
✨20:24
נתניה:
?19:18
✨20:23
אילת:
?19:05
✨20:16
רבינו תם:
✨20:56


?פנינים לשולחן השבת?


?"זֶה קָרְבַּן נַחְשׁוֹן בֶּן עַמִּינָדָב" 
מפני מה חתם הכתוב אצל כל נשיא ונשיא "זֶה קָרְבַּן.."?. אלא בקש הכתוב
להשמיענו שכל נשיא שהקריב את קרבנו לא עשה זאת מפני שבקש לנהוג
כחברו שהקריב את קרבנו אתמול. "זֶה קָרְבַּן" – דהיינו: שהקרבת קרבנו של כל
נשיא היתה מחמת רצון עצמו. (רש"ב מפרשיסחא)?


?''יאר ה פניו...ישא ה פניו'
מצינו בזהר הקדוש, כי אותיות השם שהיו חרותות על הציץ, היו מאירות ונוצצות, וכל מי שהציץ בהן היה נתקף אימה, לבו היה נשבר, וכך היו חטאיו מתכפרים. יוצא איפוא שעל-ידי ''יאר ה פניו'' - שהאיר השם-יתברך את שמו, חזרו בני ישראל בתשובה וזה הביא לידי ''ישא ה פניו אליך''.?


?"כה תברכו את בני ישראל אמור להם"
"בכוונה ובלב שלם" (רש"י). אמור להם שהברכות מכוונות רק לישראל ולא לכהנים, ובשעה שהם מברכים את ישראל לא תעלה במחשבתם כל נגיעה אישית וטובת הנאה שתצמח להם מן הברכות. כאשר תתקיימנה הברכות לישראל, ויתברך פרי בטנם ואדמתם, עשתרות צאנם ובקרם, ממונם ונכסיהם, תצמח מכך טובת הנאה גם לכהנים, שיזכו במתנות כהונה לרוב. לכן הזהירם הכתוב: "אמור להם" – להם ולא לכם. הכתוב אף מדגיש: "דבר אל אהרן", לפי שבעת כהונתו של אהרן במדבר לא נהגו עדיין מתנות כהונה, וברכתו כוונה אך ורק לבני ישראל. (כתב סופר).?


?"אמור להם יברכך ה' וישמרך...וישם לך שלום"
פתח הכתוב בלשון רבים: "אמור להם", ואילו את הברכות עצמן אמר בלשון יחיד: "יברכך...וישם לך". לא כל ברכה יפה ללשון רבים, שאין הברכה שווה לכל אדם. אמרו חז"ל (תנחומא ישן יח): "'יברכך' – בממון, 'יברכך' – בבנים". הממון ברכה הוא לאחד, ואילו לאחר הוא קללה, שמעבירו מדרך הישר. כך גם בבנים. כאשר הבנים מביאים נחת להוריהם, הרי זו ברכה. ואילו כאשר הם גורמים להוריהם ביזיונות, זו היפוכה של ברכה, וכן כך בכל הברכות. לפיכך נאמרו ברכות הברכה המשולשת בלשון יחיד, לכל אחד ברכה שהוא צריך לה". ("דן מדניאל").?                                                                                                                                                                                                                                                           שבת שלום ומבורך?, 
יוסף קסוטו??
הגב
#2
פרשת נשא היא הארוכה ביותר בכל התורה (176 פסוקים),

בזכות החזרה של התורה על כל 12 קרבנות הנשיאים.


השאלה המתעוררת ,כיצד ייתכן שהתורה שמקפידה על כל אות ומילה חזרה כאן על אותן מילים 12 פעמים ? הסיבה לחזרה זו היא שאמנם כל נשיא הביא בדיוק את אותם מרכיבים בקרבן, אך כוונתו הייתה שונה משל חבירו.


הלימוד שיש ללמוד מכך: גם מצוות שאנו עושים ושונים "דבר יום ביומו" ותחושתנו היא כאילו מדובר על דבר שבשגרה ,כגון התפילות אותן אנו מתפללים במשך כל ימי חיינו כמעט ללא שינוי בטקסט,יש להכניס בהן כוונה מיוחדת ו "נשמה יתירה" ובזה להפוך אותן כל פעם מחדש לדבר מיוחד במינו כדוגמת קרבנות הנשיאים.


? שבת שלום ומבורך ?
הגב
#3
דברים שכתב מורנו הרהג אליהו זצקל זיעא.

נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ..." (ד', כ"ב)

בפסוק זה ניתן למצוא רמז לדרך בעבודת ה' – נשיאת ה'ראש'.
הנה הכתוב אומר (איוב ב', ד'): "עור בעד עור, וכל אשר לאיש יתן בעד נפשו". ביאר רש"י: "כן דרך בני אדם, כשרואה החרב באה על ראשו מגן בזרועו לפניו".

דרך העולם, שכאשר אדם חושש מפגיעה בגופו, הוא מכסה את ראשו בידיו כדי למנוע מהראש להיפגע, זאת משום שהראש הוא האיבר הרגיש ביותר, ופגיעה בו הינה החמורה ביותר. מה גם שכל הגוף הולך אחר הראש, ופגיעה בראש יכולה לפגוע בשאר חלקי הגוף, לכן יש לשומרו ביותר.

גם יעקב אבינו שם אבנים מראשותיו, על מנת לשמור על ראשו שלא ייפגע ע"י חיות רעות, חלילה, ולא יגיע לידי פיקוח נפש.

כך אפשר לבאר את הפסוק: "נשא את ראש". התורה באה להורות לנו שאצל עם ישראל כל הגוף הוא בבחינת 'ראש' – משום שהאיש היהודי הינו הראש של כל העולם כולו. צריך האדם לרומם את עצמו, בבחינת: "נשא את ראש".

יש שביארו את הנחת האבנים למראשותיו של יעקב כרמז שעל האדם להישמר מאוד ממחשבות שליליות הבאות מהראש. כאשר דבק האדם בתורה הוא מונע מעצמו חיות רעות ומחשבות רעות שעלולות להיכנס לראשו.


אחי ורעי שבת שלום ? !
הגב


[-]
תגובה מהירה
הודעה
הקלד את תוכן התגובה שלך כאן.


אשכולות דומים...
אשכול יוצר האשכול תגובות צפיות תגובה אחרונה
  פרשת כי תבוא - אשכול אורח 2 311 08-09-2017, 13:47
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת כי תצא - אשכול הרב 5 272 01-09-2017, 10:28
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת השבוע *כי תצא* *"כי יקח איש אשה ובא אליה ושנאה"* *כי תצא אורח 0 131 29-08-2017, 12:12
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת ראה -, אשכול אורח 2 257 25-08-2017, 14:30
תגובה אחרונה: אורח
  פרשת עקב - אשכול און ליין 0 37 11-08-2017, 00:04
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת במדבר - אשכול און ליין 1 138 28-07-2017, 12:54
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת מוות מסעי - אשכול אני 4 175 21-07-2017, 16:20
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת פנחס- אשכול אורח 1 265 21-07-2017, 14:28
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת חוקת - אשכול און ליין 7 233 02-07-2017, 00:51
תגובה אחרונה: און ליין
  פרשת קרח - אשכול און ליין 4 133 23-06-2017, 11:57
תגובה אחרונה: און ליין



משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים

About Us
    Write About your Forum and stuff where this theme is Placed Just I am trying to extend the paragraphs to make some nice looking lines. But you can write about your forum lol. Like what your forum have special and all. or just leave what i have written if you don't like to write much..